نوع مقاله : مقاله مروری
نویسندگان
1 دکترای گفتاردرمانی. گروه شنوایی شناسی، دانشکدۀ علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران شبکه آموزشی پژوهشی علوم شنوایی و گفتار، تهران، ایران.
2 کارشناسی ارشد شنواییشناسی، عضو کادر آموزشی گروه شناییشناسی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران. شبکه آموزشی پژوهشی علوم شنوایی و گفتار، تهران، ایران.
3 دکترای تخصصی شنوایی شناسی، دانشیار گروه شنوایی شناسی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران. شبکه آموزشی پژوهشی علوم شنوایی و گفتار، تهران، ایران.
4 دانشجوی دکتری شنوایی شناسی، گروه شنوایی شناسی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران. شبکه آموزشی پژوهشی علوم شنوایی و گفتار، تهران، ایران.
5 گروه هنرهای نمایشی، دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران، تهران، ایران. شبکه آموزشی پژوهشی علوم شنوایی و گفتار، تهران، ایران.
چکیده
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
Background and Aims: This review article examines the processing of metaphor in the fields of audiology, speech, and language science, focusing on the cognitive impacts of metaphor on individuals with hearing, speech, and language disorders. The study highlights the definition of metaphor and its role in conveying complex concepts, emphasizing its significance in comprehension, language production, and social communication. Historical insights from Aristotle to contemporary scholars and the evolution of cognitive theories reveal that metaphor is not merely a literary device but a vital tool in human understanding and thought. This review article examines existing research on the role of metaphor in cognition, with a specific focus on its implications for speech therapy, audiology, and linguistics. To identify relevant studies, we conducted a comprehensive search of the scientific databases ScienceDirect, PubMed, and Google Scholar using the keywords "metaphor," "cognition," "speech therapy," "audiology," and "linguistics.". Given the importance of studying metaphor and its influence on higher cognitive skills, this article underscores the necessity for further research in this area and the examination of the impacts of language disorders on the development of communication skills.
کلیدواژهها [English]